התקשרו אלינו: 052-2928949
ימים א'-ה' בין השעות 9:00-17:00

התקשרו אלינו: 052-2928949 א-ה 9:00-17:00

HSTACK – לאיחוד נתונים אופקי

אקסל 365

HSTACK – לאיחוד נתונים אופקי

אקסל 365

הפונקציה HSTACK

במאמר הזה למדנו על הפונקציה VSTACK לאיחוד מידע אנכי ממספר טבלאות לטבלה מצטברת אחת.
ובדיוק כמו שיש VLOOKUP לחיפוש אנכי ו HLOOKUP לחיפוש אופקי (ותודה לאל על XLOOKUP שאיחדה אותן לפונקציה אחת),
כך יש גם VSTACK שהוא איחוד אנכי, ו HSTACK שהוא איחוד אופקי.

בואו נראה דוגמה

לפנינו קובץ עבודה, שבו עבור כל חודש ישנה לשונית:

ובתוך כל לשונית טבלה, שמכילה את מספר העובד והשכר החודשי שלו:

אני רוצה ליצור דוח שיציג עבור כל עובד את כל חודשי השכר.
ואם במאמר על VSTACK, צברתי את הנתונים לטבלה מצטברת, שתאפשר לי לערוך ניתוחים,
כאן אני מבקשת ליצור משהו אחר – דוח שיציג לי את השכר החודשי בצורת מטריצה, כשההבדל בין דוח לבין מסד נתונים הוא שדוח הוא לצפייה בלבד,
ולכן לא חייב להיכתב בצורת טבלה תקנית (לא יודעים מהי טבלה תקנית? קראו במאמר הזה) ואילו מסד נתונים משמש כמקור לניתוח הנתונים ולהצגתם בדוחות או בדשבורדים.

אז איך יוצרים את האיחוד:

ראשית, ניצור את רשימת העובדים. אני יצרתי אותה בצורה ידנית, אך אפשר להשתמש בפונקציות כדי ליצור אותה.
כעת נוסיף כותרת עבור כל חודש קיים, ונאחד את המידע מהגיליונות השונים, כך:

=HSTACK(ינואר!B2:B12,פברואר!B2:B12,מרץ!B2:B12)

וזו התוצאה שהתקבלה:

יצירת הטבלה עם הפניה תלת מימדית (3d Reference):

כדי ליצור את ההפניות למספר רב של גיליונות, נוכל להתחיל להקליד את שם הפונקציה

=HSTACK(

בשלב הזה נלחץ על גיליון 'ינואר', מיד לאחר מכן על SHIFT ואז על הגיליון האחרון – 'מרץ'. כל שלושת הגיליונות יסומנו:

כעת נסמן את הטווח הרצוי, שהוא המשכורות:
וזו התוצאה שתתקבל:

ובדיוק כפי שהוספנו את שמות העובדים בצורה, ידנית נוכל להוסיף את שמות החודשים בצורה ידנית, וכך תיראה הטבלה הסופית:

מגבלות והבהרות

  • בכל גיליון צריכים להופיע אותם העובדים בדיוק, אחרת תקבלו משכורות של עובדים לא רלוונטיים עבור אותו מספר עובד.
  • יש להקפיד שסדר העובדים זהה בכל הגיליונות, אחרת אתם עלולים להגיע למצב שבו אתם מקבלים נתונים לא רלוונטיים למספר העובד עבור חלק מהחודשים
  • במקרה של חשש לסדר או למספר העובדים, עדיף להשתמש בפונקציה XLOOKUP, שתביא את השכר הנכון עבור כל עובד.
דילוג לתוכן